zondag 8 maart 2020

Going Back Home

Vandaag hoeven we niet zo heel vroeg ons bed uit gelukkig, maar ben toch eigenlijk voor de wekker al wakker. Ik sliep in het vorige hotel stukken beter.
Damian heeft gelukkig wel goed geslapen.

We kleden ons aan en gaan daarna richting het ontbijt. Het ontbijt is allemaal wel te doen, er ligt niet heel veel bijzonders en het is ook best druk waardoor er al veel op is. We nemen allebei wat toast, maken een waffle en nemen wat thee en juice.




Na het ontbijt gaan we weer richting onze kamer en pakken we de laatste spulletjes in, zit flink volgepropt, toch aardig wat gekocht hier in dat weekje :-)
Maar alles goed op het toegestane gewicht of er zelfs onder, netjes gedaan.

Als we helemaal klaar zijn, checken we uit en rijden we door naar een mall genaamd Yorktown Center, dit is een klein kwartiertje rijden.
Als we er aan komen ziet het er super rustig uit, we vinden dus met gemak een plekje. Het enige is wel dat al onze koffers goed in het zicht zijn, maar goed we willen toch even de mall in en straks gaan lunchen. Dus ik vertrouw er maar op dat alles goed zal gaan.




We lopen een rondje in de mall en komen al gelijk uit bij een grote kledingzaak Marshalls, ik zie een hele leuke jas voor Daan, echter is de rits kapot. Dus helaas gaat die niet mee. Ik koop hier nog wat leuke babykleertjes voor een vriendin haar dochtertje Yara.
Ook zien we nog wat leuks bij Children's Place voor de jongens, Damian zoekt zelf wat uit voor zichzelf. En Jayden heeft er straks ook weer een leuk shirt bij.
Ik scoor hier ook nog een super lief pyjama'tje voor Yara.
We kijken nog even verder in de mall maar voor de rest zit er voor ons niet heel veel bijzonders tussen en hebben ook al genoeg geshopt.



Het is ondertussen al middag en besluiten om naar Brio te gaan. We zeggen al jaren dat we een keer bij Brio carpaccio gaan eten, maar het kwam er maar niet van. Ik had uiteraard al van alles uitgeplozen op internet wat hier allemaal zit en laat er nu precies een Brio hier in Chicago zitten.
We hebben er zin in en zijn dan ook erg benieuwd.. we kunnen gelijk aan tafel en hebben een leuke serveerster. We bestellen allebei een carpaccio, ik met alles erop en eraan, en Damian die lust dat allemaal niet en besteld hem 'plain'
We krijgen vooraf wat brood/toast en dat smaakt allemaal al goed.



Als we onze carpaccio krijgen, weten we niet wat we zien, jeetje wat een bord..
maar we vinden dat echt super lekker dus we krijgen dat wel op hoor. Onze serveerster maakt ook nog even een foto van ons. Na onze lunch wilde Damian ook nog wel een toetje en ik bestel een Chocolate Cake met ijs voor hem, ik neem een kop thee want had wel genoeg aan de carpaccio.
Het heeft ons heerlijk gesmaakt, en weten nu dus wel dat we in Florida toch ook zeker een bezoek aan Brio gaan brengen.





Na de lunch is het toch wel tijd om richting de airport te gaan, we zitten goed op schema. We moeten ongeveer een half uurtje rijden naar de airport. Het is hier heel anders als Florida en moet even zoeken waar we nu de auto in moeten leveren, na een paar keer keren en zoeken, waren we dus in eerste instantie al goed gereden en hebben dus eigenlijk een rondje gemaakt.

Het inleveren van de auto ging lekker vlot en alles wat goed. Ik vermelde nog wel even voor de zekerheid dat ik de auto niet vol had meegekregen en dus nu ook niet vol inleverde, maar alles was bekend en geen probleem.
Op naar het vliegveld en toen ging het allemaal ff niet zo soepel. Het bleek dat we in een verkeerde bus zaten zodat we bij een andere terminal uitkwamen.
De buschauffeur vertelde ons dat we toch uit de bus moesten en met een andere bus naar de goede terminal moesten gaan. Nou we hebben hier zeker meer als een half uur lopen zoeken. Er stond aangegeven dat we naar boven moesten voor de goede terminal, maar de lift werkte niet, stopte niet op de goede verdieping. Mensen elke keer in en uitstappen, andere lift werkte ook niet. Dan maar weer vragen en een meneer vertelde ons dat we naar buiten moesten gaan. Wij naar buiten maar ook daar zagen we niet waar je met de bus op moest stappen. Ik raakte toch echt wel lichtelijk geïrriteerd, tot ik opeens zag dat er een bord stond met terminal 2 naar links. Ik zeg tegen Damian dat we dan maar gaan lopen, dan komen we er vanzelf wel. Nou het was een wandeling van nog geen 2 minuten. Jeetje konden ze dat nou niet even zeggen, die bus was totaal niet nodig geweest haha.

Bij het inchecken is het totaal niet druk en kunnen ons zelf bij zo'n zuil inchecken, ook moet er een extra koffer ingecheckt worden en halen we de goed gebruikte CC weer tevoorschijn ;-)
We leveren een stukje verder de koffers in en kunnen dan in de rij gaan staan bij de douane, de rij valt mee en zijn dan ook zo door de controle heen.
We bellen daarna gelijk even met Daan en Jayden en vragen even welke popcorn ik moet halen voor thuis, want ook hier zit een Garret's. We kopen de popcorn en nemen ook gelijk wat te drinken. 
Damian vind het eten in het vliegtuig nooit lekker dus we gaan ook nog even op zoek naar een broodje voor hem. Het is even wat heen en weer lopen maar uiteindelijk vinden we een zaakje waar je zelf je broodje kan samenstellen.


Dan is het wachten tot we gaan boarden, en het wachten duurt lang. We horen om 18uur te vertrekken. Het is ook best slecht weer en vind het dan eigenlijk niks om met zulk weer te vertrekken, maar goed het is niet anders. Het duurt allemaal best lang en ik zie al dat we later gaan vertrekken, want het boarden had al moeten starten. 
Om 18.10uur wordt er ineens omgeroepen dat we naar een andere gate moeten gaan, ipv gate 11 moeten we naar gate 19. Ineens gaan we niet meer met dit vliegtuig.
We lopen met de hele horde naar de andere gate en verwachten eigenlijk wel dat we dan wel mogen boarden maar ook hier staan we nog wel even te wachten. Eindelijk mogen we dan boarden en zitten we al snel op ons plekje. Had ook bij deze vlucht de stoelen gereserveerd en hebben weer een plekje bij het raam. Het is nu 19.00uur dus al aardig uitgelopen, ik app nog even vlug naar Daan dat we vertraging hebben en dat hij dus niet zo vroeg naar Schiphol hoeft te rijden

Ongeveer 1,5uur later gaan we dan eindelijk de lucht in. Over de vlucht heb ik vrij weinig te vertellen. We kijken altijd wat films, af en toe wat eten en drinken. En altijd een poging doen om te slapen, maar het lukt ons nooit echt om te slapen. We dutten wel even maar na een tijdje ben ik het alweer zat en zet ik weer een filmpje op. En dan hebben we het nog niet over de turbulentie gehad, hij was best pittig, en ik vind dat echt maar dan ook echt helemaal niks. Zelfs Damian vind het nu ook erg tekeer gaan. We hebben dan ook de hele vlucht met onze gordels omgezeten ( het lampje was ook bijna de gehele vlucht aan)


Om 9 uur in de ochtend ( Nederlandse tijd) landen we dan eindelijk op Schiphol.
Blij dat we dan weer veilig geland zijn en willen dan ook zo snel mogelijk het vliegtuig uit. Ik app en bel Daan dat we er zijn en die staan ook te wachten.
Bij de koffers gaat het allemaal niet heel vlot en staan we ook nog dik 3 kwartier te wachten. Als we dan onze koffers hebben, lopen we vlug naar de uitgang en dan.. dan zijn we weer compleet! Zo blij dat we elkaar weer kunnen zien, wat heb ik die 2 gemist. Hoe leuk de reis ook is geweest.. 
Damian en ik kijken terug op een mooie week, veel gezien en gelopen. Lekker gegeten, lieve vrienden weer gezien. Het is een mooie trip geweest die we niet meer zullen vergeten.


3 opmerkingen:

  1. super leuk , wat knap van jou , dat je dit alles heeft gedurft , helemaal alleen , wat moet daan trots op je zijn <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk tripje hebben jullie gemaakt , lekker eten , lekker shoppen en lekker genieten. Voor mij is een vlucht zonder turbulentie altijd een teleurstelling , maar ben jaloers op jullie want jullie zijn met wat dat betreft , prima verwend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben een leuke week gehad. Leuk om nu de laatste dag nog even te lezen. Turbulentie vind ik ook niks... dat gehobbel, kan er ook echt wat naar van worden.
    En top van je hoor, om toch met alleen jullie tweetjes dit te ondernemen. Op naar de volgende trip (en volgens mij is die al vrij snel?)
    Dank voor de blogs, vond het leuk om mee te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Going Back Home

Vandaag hoeven we niet zo heel vroeg ons bed uit gelukkig, maar ben toch eigenlijk voor de wekker al wakker. Ik sliep in het vorige hotel st...