vrijdag 25 oktober 2019

On our way to Chicago again

7 uur gaat de wekker, het wordt steeds zwaarder om op te staan.
We kleden ons aan en doe de laatste spullen in de koffers.
Als Damian op zijn telefoon kijkt ziet hij dat het -2 is! Jeetje wat koud!

Na het uitchecken, lopen we richting de auto en zien we dat de ramen bevroren zijn. We hebben natuurlijk geen ijskrabber dus dat gaat wel even duren voordat alle ramen ontdooid zijn :-)
Na een 5tal minuten kunnen we dan eindelijk op weg richting Cynthia. Dit is een half uur rijden vanaf het hotel.
Ze woont in een hele mooie bosrijke omgeving, dus we maken onderweg ook nog even een stop om een foto te maken.






Als we aankomen bij Cynthia kunnen we gelijk aan tafel om te ontbijten, Magnus zit al aan tafel te wachten tot we kunnen ontbijten, wat een leuk mannetje is het toch. Cynthia heeft thee, pancakes en fruit voor ons. We eten lekker met z'n allen. Chris is er helaas niet bij want die moet gewoon werken.
Cynthia vertelde dat er gisteren 8 herten bij haar in de tuin stonden, hoe gaaf is dat. Ik kijk dus heel vaak naar buiten of ik wat zie, maar dat geluk hebben we nu niet helaas.
Na het ontbijt maken we ook nog even wat foto's en gaat Damian nog met Magnus spelen en kroelen, hij heeft het wel naar zijn zin bij Damian.
Zelfs Damian wilt nog niet weg want hij vind het ook wel leuk om met hem te spelen.
Maar we moeten toch echt gaan rijden want het is 5,30 uur rijden naar Chicago en ik wil daar nog naar wat locaties van Chicago Fire en Chicago PD rijden, en het schijnt niet echt de fijnste buurt te zijn dus wil daar sowieso niet in het donker aankomen.







We nemen afscheid van Cynthia en Magnus en gaan op weg richting Chicago.
Onderweg maken we een paar km van Cynthia haar huis nog een mooie foto van de omgeving.



Als we nog geen uur onderweg zijn moet ik alweer tanken. We gooien hem vol en nemen gelijk een donut en thee mee voor onderweg.
We bellen ook nog even met het thuisfront want die zijn lekker uit eten geweest. Echter waren ze zo weer klaar want Jayden gaat na zijn eten lekker spelen en zit Daan dus alleen aan de tafel, hij mist zijn gezellige vrouwtje he ;-)
Ik vertel hem ondertussen dat de auto echt zuipt, elke 20 minuten rijd ik wel een blokje leeg. Ik weet dus nu al dat ik straks nog een keer moet gaan tanken haha Oh my..

We rijden weer verder en door de thee, wat een flinke bak thee was moet ik dus alweer naar het toilet, dus maken we weer even een korte stop.
We moeten nu nog een uur of 3 en het rijd hier allemaal heerlijk door.

Als we bijna bij Chicago aankomen word het toch al een stuk drukker op de weg en krijgen we soms wat file. De weg richting de Police Department is ook erg druk en niet echt de netste buurt wat ik al dacht. Mijn bedoeling was om daar in de straat te gaan parkeren maar er is geen plek, er is alleen soort parkeerplaats...waar je dus niet mag staan. Toch parkeer ik hem daar even en loop ik vlug even heen en weer naar het gebouw om even wat te filmen en foto's te maken. Ik kan niet teveel foto's maken of filmen want het is nog steeds een police station in gebruik dus er lopen continu agenten bij het gebouw.
En aangezien ik hier niet mag blijven staan, moet we weer verder rijden. Dat is jammer want de Fire House station is maar een paar minuten hier vandaan.



We rijden er naar toe en daar is gelukkig wel plek, haast voor de deur.
We maken eerst wat foto's van de buitenkant en filmen wat, ik wil heel erg graag naar binnen maar durf in eerste instantie niet. Nog even eromheen gelopen en toch de stoute schoenen aangetrokken en naar binnen gegaan. Damian durfde nog steeds niet maar ik ken hem slechts buiten laten staan hihi.






Ik loop naar binnen en er zitten wat brandweermannen aan de grote tafel in de keuken. Ik vraag of ik binnen mag komen kijken en het is totaal geen probleem. Hij vertelt ons dat we lekker rond mogen lopen.
Hier maken we dus graag gebruik van. Echt super gaaf om hier te zijn! Damian is nu helemaal benieuwd en wil de serie ook gaan kijken. We lopen ook nog even naar de wagens om daar te kijken.
Even later komt de brandweerman nog naar ons toe en vind het leuk dat we vanuit Nederland hiernaartoe zijn gekomen. Hij vertelt ons dat ze nog maar weinig filmen in het gebouw. Ze hebben nog wel decoratie hangen van de film wat dan eigenlijk niet van hun is, zoals de 51 stickers op de deuren en wat foto's en schilderijen. Ook is er een paal geplaatst waar ze dan van boven naar beneden kunnen glijden, alleen is hij er echt voor de sier want ze hebben geen bovenverdieping daar, er is geen opening. 
Seizoen 1 is hier wel veel opgenomen, de scenes in de keuken en de zithoek. En de lockers, maar hij zei gelijk, het is nooit gemengd hoor zoals in de serie dat mannen en vrouwen in dezelfde kleedruimte lopen :-)
Sinds dat Chicago Fire goed is gaan lopen was er natuurlijk meer geld, en met dat geld konden ze studios gebruiken om kamers te creëren, dus de ruimtes hier worden dus eigenlijk niet meer gebruikt. 
Erg leuk om te weten en super aardig ook dat we hier naar binnen mochten komen. Hij gaat weer naar binnen en wij maken hier nog wat foto's van de wagens, tussendoor komt de ambulance nog naar binnen rijden.
Als we het allemaal gezien hebben, lopen we nog even naar binnen om gedag te zeggen en te bedanken. Hij roept gelijk naar de paramedic dat we uit Nederland komen en speciaal hiernaar toe zijn gekomen om de firehouse te zien.
We nemen afscheid, en ik bel daarna gelijk Daan op, die natuurlijk best jaloers is. Betekent gewoon dat we hier echt nog een keer naartoe moeten! ;-)










We gaan naar de auto en stellen de navigatie in om ons naar het hotel te brengen, het is op zich helemaal niet ver maar het is spitsuur en doen er toch dik 3 kwartier over met al die files.
Bij het hotel aangekomen, heb ik nog minder als een kwart benzine in mijn tank. Straks dus nog maar een keer tanken..
Eerst naar de kamer even al onze spullen neerzetten, we moeten namelijk ook nog eten.



Als we de spullen hebben neergezet gaan we even kijken wat we gaan eten.
Het was de bedoeling om naar Texas Roadhouse te gaan maar daar zijn we gister al geweest en die zat hier niet in de buurt en ik wilde niet nog een keer in de drukte rijden. Ik kijk wat er hier in de buurt is en komen uit bij een Wendy's, 2 minuten rijden. Eerst tanken en dat zit naast ons hotel dus dat komt goed uit.
Als we bij Wendy's aankomen is de lucht heel mooi gekleurd, echt prachtig gewoon.



We eten wat bij de Wendy's en vullen onze beker nog een keer voor in het hotel. Dan weer heel de weg terug rijden ;-)
Bij het hotel aangekomen wil Damian natuurlijk nog erg graag zwemmen, ik zou het liefst gaan slapen want ik ben echt moe van de lange reisdag. Damian heeft heel vaak zijn ogen even dicht gedaan dus die is wel lekker fit.

Maar goed hij gaat toch nog even zwemmen en dat geeft mij de tijd om gelijk aan het blog te beginnen, dan is dat alvast gedaan.



Voor vanavond hebben we helemaal geen plannen meer, ik weet wel dat ik het niet laat maak :-)
Morgen kunnen we laat uitchecken en ontbijt zit bij het hotel inbegrepen. We hoeven dus niet heel erg vroeg op maar ik wil wel om 11 uur wegrijden richting een mall.
We gaan daar nog even wat winkeltjes kijken en in de middag nog lunchen bij Brio. Hier zijn we nog nooit geweest en willen toch echt een keer de carpaccio proberen. Daarna richting de airport om 18 uur te gaan vliegen (1 uur in de nacht, Nederlandse tijd)
Om 8.20uur zijn we, mits er geen vertragingen zijn, weer op Nederlandse bodem en staan mijn 2 andere mannen weer op ons te wachten.

Het blog van morgen zal misschien iets later komen ;-)
Wil iedereen nog bedanken voor alle leuke reacties. Erg leuk om te lezen!

7 opmerkingen:

  1. Leuke dag hebben jullie van deze reisdag gemaakt. Eerst nog even lekker ontbijten bij je vriendin, en leuk dat jullie goed werden ontvangen bij de brandweer en binnen mochten kijken. Vandaag dus even lekker rustig aan doen, hopelijk wat uitslapen, en dan de lange reis terug naar huis. Die carpaccio van Brio lijkt mij ook zalig. Geode reis terug en geniet nog even van de uurtjes daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig hoor om bij de brandweer binnen te mogen kijken, heb wel eens een paar afleveringen gezien en herken toch al heel wat!
    Straks alweer de laatste uurtjes maar wat een geweldige tijd hebben jullie gehad.
    Leuk ook om beide even wat quality time met 1 op 1 te hebben gehad, is volgens mij ook wel even heel goed voor een kind (en voor de ouders Hahahaha ) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super dag hebben.jullie gehad zeg, en die fire station hoe kick is dat:-) we gaan hier zeker een keer naar terug wan ik wil daar natuurlijk ook wel even rond neuzen hihi, ik ben blij dat jullie vanavond weer terug komen vliegen hoor. Veel plezier nog vandaag, tot snel groetjes daniDaniël en Jayden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf dat je toch naar binnen bent gegaan. Ik kijk de serie niet maar Emile wel. Leuk al die informatie die je krijgt en nu ga je vast het eerste seizoen nog eens terugkijken 😜

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog een fijne dag vandaag en vanavond een fijne en veilige vlucht terug. Jullie hebben veel gedaan en gezien in deze week en het was leuk om het via deze blog mee te maken... Goede reis terug en we zien je gauw weer...liefs van je pappie ��

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aardig stuk rijden weer naar Chicago, maar het rijd altijd heerlijk in the Usa.
    Geweldig voor jullie als liefhebber van die serie om alles daar te zien en wat aardig dat ze jullie al die weetjes van de opnamen vertelden. Voor nu een hele fijne vlucht en morgen kan je je andere kanjers weer in de armen sluiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het heeft even een tijdje geduurd alvorens ik in de gelegenheid was om je blog helemaal (bij) te lezen en wat hebben jullie een leuke trip gemaakt. Natuurlijk heb ik ijverig aantekeningen gemaakt want je weet maar nooit ;-) Heb enorm genoten van je verhaal en uiteraard ook van de vele mooie foto's !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Going Back Home

Vandaag hoeven we niet zo heel vroeg ons bed uit gelukkig, maar ben toch eigenlijk voor de wekker al wakker. Ik sliep in het vorige hotel st...